Leren op afstand geen probleem op 't Ravelijn

STEENBERGEN - "Op ’t Ravelijn zijn we ontzettend trots op onze leerlingen, hun thuisfront en onze collegae. Al voor de lock-down gebruikten wij in onze lessen onze eigen persoonlijke portal met wekelijkse leertaken van alle vakken."

"Het was voor ons dus niet lastig om leren op afstand vorm te geven", leggen Kees de Bruijn en Barbara van Zijl van team ’t R@velijn in Steenbergen uit.

"Naast deze digitale vorm van onderwijs hebben we veelvuldig contact met leerlingen en hun ouders. Tijdens online lessen merkten we dat veel leerlingen het ontzettend fijn vonden om met elkaar en onze docenten in contact te zijn. Leerlingen kijken echt uit naar deze momenten."

Individueel

Bij R@velijn Agora waren leerlingen fanatiek bezig met hun eigen challenges, waarbij er ook meerdere malen per week contact is met hun coaches. "Al onze leerlingen die extra begeleiding nodig hadden, hebben we naar school laten komen om hen individueel te begeleiden. Onze examenkandidaten hebben hun laatste schoolexamens in kleine groepen afgerond, thuis of op school, waarbij we rekening houden met de maatregelen van het RIVM."
"Inmiddels hebben we een klein aantal leerlingen dagelijks weer op school. Het is fijn om weer wat leven in school te hebben, want we missen onze leerlingen. We zijn blij dat wij klaar zijn om begin juni onze leerlingen weer te mogen verwelkomen, hopelijk in goede gezondheid. We gaan een hybridevorm van onderwijs invoeren waarbij onze leerlingen enkele dagen op school les zullen volgen en op andere momenten ook thuis verder kunnen met leren op afstand. Voor leerlingen die het qua resultaten nodig hebben, zetten we de lenteschool in als extra steuntje in de rug."

Techniek

Caro Janssen (13) uit Halsteren, leerjaar 1 kader, ging vanaf basisschool De Toermalijn naar R@velijn Domeinleren in Steenbergen. Caro vindt 't Ravelijn 'een hele leuke school' maar mist door de coronacrisis het contact met medeleerlingen en docenten. "Normaal fietsen we samen in een groepje naar school maar dat is nu een tijdje geleden. Er is wel contact via de telefoon maar ik wil liever iemand in de ogen kijken. Nu kijk ik tegen een lege muur. Aan de docenten kun je via de iPad wel vragen stellen. Huiswerk maken lukt thuis wel maar bij een vak als techniek mis ik het bezig zijn in de praktijk. Dat vind ik juist zo leuk aan techniek. Ik zal ook heel blij zijn als ik binnenkort al mijn klasgenoten weer zie."

Volle bak

Van R@velijn Agora leerjaar 2 vertelt Thomas Vriens (14) uit Halsteren dat de coronacrisis voor hem dit schooljaar verrassend uitpakte. "Over enkele weken hoop ik samen met klasgenoten de Challenge economie/ondernemen met succes af te ronden. Dit is eigenlijk een jaar eerder dan de bedoeling was. In het begin waren we bang dat we het niet zouden redden want vooral het vak rekenen is pittig. Op onze school krijgen we veel steun van docenten. 't Ravelijn is een leuke school waarbij je zelf of met een groep voor de Challenge kunt kiezen. Bij Agora zitten we in een deel van het schoolgebouw en als gemixte groep van 14 tot 20 leerlingen zagen we elkaar vaak. Via leertaken ging het onderwijs de afgelopen maanden verder. Eigenlijk heb ik geluk dat ik nu al binnen twee jaar het examen afrond, al was ik er op een gegeven moment wel volle bak mee bezig."

Het team van ’t R@velijn is blij de leerlingen snel weer te ontmoeten.

*Bron: https://www.halsterse-zuidwestkrant.nl/nieuws/algemeen/19275/leren-op-afstand-geen-probleem-op-t-ravelijn-

Media
  • 219b11d1-bcc5-4744-bc40-bc6a5b59759e_thumb840
  • fbac40c4-be53-4e9d-bb83-b3dea275fb10